Dirigent - Musica Vocalis

Dirigent

Vincent Spoeltman studeerde zang bij Carolyn  Watkinson aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts). Zijn Master in  opera volgde hij aan de Dutch National Opera Academy bij Andrew  Schroeder.
Naast  zijn solocarriere heeft Vincent altijd een grote liefde gehad voor  koormuziek. Daarom besloot hij tijdens zijn zangopleiding ook  koordirectie te studeren. Hij deed dit drie jaar lang (Minor) bij  Wiecher Mandermaker. Masterclasses directie volgde hij o.a. bij Arie van  Beek.
Als dirigent is Vincent  verbonden aan Christelijk Jongerenkoor Anthem in Nieuwerkerk aan den  IJssel, het Heukelumsch Mannenkoor en Stichting Musica Vocalis te  Capelle aan den IJssel.  In het seizoen 2011-2012 gaf hij als gastdocent  koorscholing aan de eerstejaars studenten klassieke muziek van het  Rotterdams Conservatoirum (Codarts).

Als  zanger is Vincent voornamelijk te horen als concert- en operazanger.  Als concertzanger is hij breed georiĆ«nteerd. Zijn  oratorium repertoire  reikt van Bach en Handel tot Britten en Stravinsky. Hij was als  bas-bariton te horen op de grote Nederlandse concertpodia. Zo zong hij  in het Koninklijk Concertgebouw, Dr. Anton Philipszaal, De Doelen, Beurs  van Berlage, Musis Sacrum, en De Vereeniging. Vincent werkte onder meer  samen met het Residentieorkest, het Concertgebouw Kamerorkest, het  Nederlands Philharmonisch Orkest en Ensemble Ludwig. Hij zong onder  dirigenten als Gijs Leenaars, Antony Hermus, Wiecher Mandemaker, Richard  Egarr, Antonio Mendez, Arjan Tien, Lucas vis en Philip Pickett.
Naast  zijn solocarriere is Vincent actief als koorzanger en zingt regelmatig  in professionele (project)koren en -ensembles. Sinds 2014 is Vincent  free lance verbonden aan het koor van De Nationale Opera.

Meer informatie is te vinden op www.vincentspoeltman.nl